Har du inte fyllt 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att handla i vår webbshop.
I priserna ingår moms med 25%.
Betalningssätt
Du har möjlighet att betala din order med Swish eller Stripe (kort).
Frakt
Din order skickas direkt ifrån X-Grip i Österrike med GLS (Schenker).
Leveranstiden är ca 4-7 arbetsdagar.
Fri frakt vid köp över 240 EUR (ca 2800 kr).
Övriga fraktpriser baseras på summan i varukorgen, se nedan:
0 – 120 EUR, 9 EUR (ca 0 – 1400 kr, 100 kr)
120 – 240 EUR, 5 EUR (ca 1400 – 2800 kr, 55 kr)
Leveranstid
Leveranstid från beställning tills att du har varorna är ca 1 vecka.
Felleverans
Kontakta mig så löser vi det. Se sidan kontakt för kontaktuppgifter.
Transportskador
Ser du att paketet och/eller innehållet skadats anmäler du det direkt till leverantören och sedan till mig. Om du hunnit öppna paketet ber jag dig kontakta mig snarast.
Utebliven leverans
Vid utebliven leverans ber jag dig kontakta mig snarast.
Outlöst vara
För paket som inte löses ut debiteras 300 kr inkl. moms. Ej lagerförda varor debiteras med 20% av varans pris.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter skyddas av personuppgiftslagen som bygger på EU-direktiv och avser att öka skyddet för privatpersoners personliga integritet.
Enligt personuppgiftslagen ber vi dig samtycka till att vi behandlar dina uppgifter. Alla personuppgifter som du lämnar till oss behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig.
Leveransadress och leveransvillkor är information som endast vår fraktpartner och våra leverantörer får ta del av.
Du har alltid möjlighet att ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Du kan själv ändras dessa uppgifter genom att logga in på ditt konto hos oss.
Reservationer
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel eller felaktiga bilder.
Ångerrätt
Du har alltid 14-dagars bytes- och returrätt efter mottagandet av varan (gäller ej beställningsvaror eller rea-varor). Detta gäller endast om varan returneras i oskadat skick och i originalförpackning. Vid retur av en vara som ser använd ut nekas öppet köp. Returfrakten står du som köpare för. Jag ber dig att kontakta mig innan du skickar tillbaka något.
Reklamation
Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen.
Vid byte eller retur står du för transportkostnaden. Returer som skickas mot postförskott, bussgods och ofullständigt frankerade försändelser löses inte ut. Den ursprungliga fraktkostnaden återbetalas inte.
GDPR – Hantering av dina adress- och köpuppgifter hos RD-service
Den 25 maj 2018 börjar en ny lag, GDPR att gälla. Det är en gemensam lag som skall göra att samma regler gäller överallt i hela Europa. GDPR ersätter personuppgiftslagen (PUL), som har varit en svensk lag sedan 1988. Med GDPR måste alla organisationer, handlare och företag ha ett större ansvar på att ha kontroll på sina kunders uppgifter. Läs mer här: Datainspektionen
RD-service är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss som kund och dessa behandlas av oss för att kunna administrera dina inköp, samt i marknadsföringssyfte om du anmält dig till nyhetsbrev. RD-service lämnar ej ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part annat än de som nämns i tredje punkten nedan.
RD-service har som e-handlare skyldigheter att se till att dina uppgifter behandlas enligt följande:
Vi lagrar ditt namn, adress, e-post och telefon för att vi skall kunna leverera din beställda vara.
Vi lämnar ut din adress till tredje part, i detta fall speditören DHL
Du har när som helst rätt att raderas ur systemen (med vissa begränsningar, som bokföringslagen)
Vi lagrar dina uppgifter vid köp i 7 år på grund av bokföringslagen.
Du har rätt att klaga till tillsynsmyndighet
Du har rätt att få reda på varifrån informationen har kommit, om du inte har registrerat den själv
I nyhetsbrev kan vi skicka erbjudanden som är anpassade efter din data hos oss och att du då har rätt att få veta vad vi baserar våra erbjudanden till dig på för lagrad information.
Du har rätt att få ett utdrag av all information som vi har om ditt konto hos oss.
Övrigt
Force Majeure
Redinge Service är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten